Urząd Miejski w Boguszowie-Gorcach
Plac Odrodzenia 1
58-370 Boguszów-Gorce
Kierownictwo urzędu:
Burmistrz Miasta: Daniel Lubiński
Zastępca Burmistrza Miasta: Paweł Sosialuk
Sekretarz Miasta:
Skarbnik Miasta: Edyta Wojtas-Wolska
Wydział Organizacyjny
Kierownik wydziału: Żaklina Morawska
tel. 74 8449 311 wew. 54
pokój nr 108, I piętro
Zastępca kierownika: Mariola Kaczmarek
tel.: 74 84 49 311 wew. 54
pokój nr 108, I piętro
Wydział Organizacyjny zajmuje się organizacją i obsługą Rady Miejskiej, sprawami pracowniczymi, administracją i gospodarką, informatyką, kancelarią ogólną i obsługą klienta.
Wydział Zarządzania Kryzysowego
Kierownik wydziału: Grzegorz Zając
tel. 74 8449 311 wew. 48
pokój nr 109, I piętro
Wydział Zarządzania Kryzysowego realizuje zadania w zakresie zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej, postępowań związanych z ustawą o zgromadzeniach, pełnomocnictwa ds. ochrony informacji niejawnych, ochrony zwierząt, nadzoru nad osobami odpracowującymi zadłużenie, z prac inwestycyjnych i społecznie użytecznych, pracownikami budowlanymi Urzędu oraz ochrony zwierząt.
Stanowisko ds. Zamówień Publicznych
Agnieszka Wojtczak - główny specjalista
tel.: 74 84 49 311 wew. 65
pokój nr 303, III piętro
Stanowisko ds. Zamówień Publicznych obejmuje zarządzanie zamówieniami publicznymi, tworzenie przepisów, planowanie zakupów, przygotowywanie dokumentów, koordynację postępowań, rejestrację i archiwizację dokumentacji, realizację zamówień wyłączonych spod ustawy, weryfikację protokołów oraz współpracę z innymi instytucjami.
Wydział Inwestycji Miejskich
Kierownik wydziału: Jakub Stolicki
tel. 74 8449 311 wew. 67
pokój nr 209-211, II piętro
p.o. kierownika: Piotr Lahutta
tel. 74 8449 311 wew. 67
pokój nr 210, II piętro
Wydział Inwestycji Miejskich zajmuje się planowaniem, finansami, koordynacją umów o dofinansowanie, dokumentacją inwestycyjną oraz nadzorem nad procesami budowlanymi. Dodatkowo zajmuje się zarządzaniem ruchem drogowym, ochroną zabytków, kształtowaniem polityki przestrzennej, a także realizacją programów mających na celu poprawę jakości życia mieszkańców, takich jak Program Priorytetowy „Czyste Powietrze” i Program Priorytetowy "Ciepłe mieszkanie".
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik wydziału: Marzena Siek
tel. 74 8449 311 wew. 78
pokój nr 208, II piętro
Wydział Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami gminy, przekształcaniem praw użytkowania wieczystego w prawo własności, sprzedażą nieruchomości, regulacją praw majątkowych kościołów, nadzorem nad opłatami związanymi z użytkowaniem, przygotowywaniem dokumentacji przetargowej, sporządzaniem deklaracji podatku od nieruchomości, ewidencją ulic i placów, zarządzaniem mieszkaniowym zasobem Gminy oraz współpracą z przedsiębiorcami w zakresie ewidencji działalności gospodarczej.
Wydział Spraw Lokalowych
Kierownik Wydziału: Mariusz Rowiński
tel.: 74 84 49 311 wew. 64
pokój nr 207, II piętro Urzędu Miejskiego
Wydział Spraw Lokalowych zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Gminy, współpracy z innymi podmiotami w sprawie zapewnienia pomieszczeń tymczasowych, opracowywaniem projektów uchwał wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, prowadzenia spraw w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi, obsługą działalności gospodarczej, nadzorem nad sprzedażą napojów alkoholowych.
Wydział Utrzymania Miasta
Kierownik Wydziału: Iwona Malusiak-Suchorzewska
tel.: 74 84 49 311 wew. 57
pokój nr 209, II piętro Urzędu Miejskiego
Wydział Utrzymania Miasta zajmuje się nadzorem oraz realizacją zadań zapewniających utrzymanie czystości i porządku w Gminie, nadzorem nad działalnością cmentarzy komunalnych, zarządzaniem ruchem na gminnych drogach publicznych i wewnętrznych, prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem i warunkami technicznymi kanalizacji burzowej na terenie Gminy, prowadzeniem spraw związanych z dostawą energii elektrycznej i eksploatacją oświetlenia ulicznego, nadzoru nad utrzymaniem miejskich placów zabaw.
Wydział Ochrony Środowiska
Kierownik Wydziału: Karolina Beszterecha
tel.: 74 84 49 311 wew. 32
pokój nr 106, I piętro Urzędu Miejskiego
Wydział Ochrony Środowiska zajmuje się opracowywaniem i aktualizacją gminnego Programu ochrony środowiska, udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie, opiniowaniem wniosków lokalizacyjnych w zakresie ochrony środowiska, wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów a w przypadku ich samowolnego usunięcia wymierzaniem administracyjnych kar pieniężnych, tworzeniem i nadzorem nad utrzymywaniem terenów zielonych w obrębie miasta, nadzorowaniem realizacji zadań związanych z gospodarką leśną.
Wydział Promocji
Kierownik Wydziału: Joanna Ciba-Falkowska
tel.: 74 84 49 311 wew. 42
pokój nr 212, II piętro Urzędu Miejskiego
Wydział promocji zajmuje się koordynowaniem imprez artystycznych, kulturalnych i rozrywkowych organizowanych przez miejskie instytucje kultury, współpracy z organizacjami działającymi w sferze turystyki, promocji wydarzeń kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych i gospodarczych Miasta, podejmowanie i inicjowanie działań mających na celu upowszechnienie wiedzy o Boguszowie-Gorcach wśród mieszkańców Miasta i kraju, kreowania i realizowania polityki promocyjnej i informacyjnej Miasta oraz Urzędu Miejskiego, inicjowanie i koordynowanie spraw związanych z promocją zdrowia i profilaktyką zdrowotną
Wydział Budżetu i Finansów
Skarbnik Miasta: Edyta Wojtas-Wolska
tel. 74 8449 311, wew. 56
pokój nr 202, II piętro
Wydział Budżetu i Finansów realizuje różne funkcje, w tym opracowywanie budżetu, kontrola i nadzór nad wydatkami, prognozowanie finansów, zarządzanie rachunkowością, pobór podatków, rozliczenia i windykacja należności.
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Kierownik wydziału: Arleta Greszta
tel. 74 8449 311, wew. 50
74 8449 490
pokój nr 102 - 103, I piętro
p.o. kierownik: Agnieszka Oldecka-Świetlik
tel. 74 8449 311, wew. 50
pokój nr 102-103, I piętro
Zastępca kierownika: Teresa Buła-Wojtanowska
tel. 74 8449 311, wew. 47
pokój nr 102-103, I piętro
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich zajmuje się rejestracją stanu cywilnego, wydawaniem dokumentów, obsługą klienta, zarządzaniem danymi osobowymi i innymi zadaniami związanymi z obywatelstwem i stanem cywilnym.
Straż Miejska
Komendant Straży Miejskiej: Damian Janik
tel.: 74 844 92 93
74 844 93 11, wew. 25, 35
tel. komórkowy(patrol): 512 647 570
pokój nr 001, parter
W przypadku nieobecności funkcjonariuszy w siedzibie Straży Miejskiej, należy kontaktować się z Komisariatem Policji w Boguszowie – Gorcach pod numerami telefonów:
* 47 87 571 20
* 112
Straż Miejska jest umundurowaną formacją utworzoną w celu ochrony bezpieczeństwa i porządku poprzez podejmowanie czynności administracyjno-porządkowych określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych (miejskich) a w szczególności odpowiada za:
- Ochronę porządku w miejscach publicznych,
- Czuwanie nad porządkiem i kontrolą ruchu drogowego, w zakresie określonym, w przepisach o ruchu drogowym,
- Współdziałanie z właściwymi podmiotami i instytucjami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy przy usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
- Zabezpieczanie miejsc przestępstw, katastrof lub innych podobnych zdarzeń albo miejsc zagrożonych takimi zdarzeniami przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalanie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
- Ochronę obiektów komunalnych i użyteczności publicznej,
- Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
- Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania,
- Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń;