Logo Urzędu Miejskiego w Boguszowie-Gorcach - Boguszów-Gorce
Powróć do: Dla mieszkańca

Gdzie załatwić sprawę

Urząd Miejski w Boguszowie-Gorcach

Plac Odrodzenia 1 

58-370 Boguszów-Gorce


Kierownictwo urzędu:

Burmistrz Miasta: Daniel Lubiński

Zastępca Burmistrza Miasta: Paweł Sosialuk

Sekretarz Miasta:

Skarbnik Miasta: Edyta Wojtas-Wolska

 


Wydział Organizacyjny

Kierownik wydziału: Żaklina Morawska

tel. 74 8449 311 wew. 54

pokój nr 108, I piętro

Zastępca kierownika: Mariola Kaczmarek

tel.: 74 84 49 311 wew. 54

pokój nr 108, I piętro

Wydział Organizacyjny zajmuje się organizacją i obsługą Rady Miejskiej, sprawami pracowniczymi, administracją i gospodarką, informatyką, kancelarią ogólną i obsługą klienta.

 

Wydział Zarządzania Kryzysowego 

Kierownik wydziału: Grzegorz Zając

tel. 74 8449 311 wew. 48

pokój nr 109, I piętro

Wydział Zarządzania Kryzysowego  realizuje zadania w zakresie zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej, postępowań związanych z ustawą o zgromadzeniach, pełnomocnictwa ds. ochrony informacji niejawnych, ochrony zwierząt, nadzoru nad osobami odpracowującymi zadłużenie, z prac inwestycyjnych i społecznie użytecznych, pracownikami budowlanymi Urzędu oraz ochrony zwierząt.

 

Stanowisko ds. Zamówień Publicznych

Agnieszka Wojtczak - główny specjalista

tel.: 74 84 49 311 wew. 65

pokój nr 303, III piętro

Stanowisko ds. Zamówień Publicznych obejmuje zarządzanie zamówieniami publicznymi, tworzenie przepisów, planowanie zakupów, przygotowywanie dokumentów, koordynację postępowań, rejestrację i archiwizację dokumentacji, realizację zamówień wyłączonych spod ustawy, weryfikację protokołów oraz współpracę z innymi instytucjami. 

 

Wydział Inwestycji Miejskich

Kierownik wydziału: Jakub Stolicki

tel. 74 8449 311 wew. 67

pokój nr 209-211, II piętro

p.o. kierownika: Piotr Lahutta

tel. 74 8449 311 wew. 67

pokój nr 210, II piętro

 

Wydział Inwestycji Miejskich zajmuje się planowaniem, finansami, koordynacją umów o dofinansowanie, dokumentacją inwestycyjną oraz nadzorem nad procesami budowlanymi. Dodatkowo zajmuje się zarządzaniem ruchem drogowym, ochroną zabytków, kształtowaniem polityki przestrzennej, a także realizacją programów mających na celu poprawę jakości życia mieszkańców, takich jak Program Priorytetowy „Czyste Powietrze” i Program Priorytetowy "Ciepłe mieszkanie".

 

Wydział Gospodarki Nieruchomościami 

Kierownik wydziału: Marzena Siek

tel. 74 8449 311 wew. 78

pokój nr 208, II piętro

Wydział Gospodarki Nieruchomościami  zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami gminy, przekształcaniem praw użytkowania wieczystego w prawo własności, sprzedażą nieruchomości, regulacją praw majątkowych kościołów, nadzorem nad opłatami związanymi z użytkowaniem, przygotowywaniem dokumentacji przetargowej, sporządzaniem deklaracji podatku od nieruchomości, ewidencją ulic i placów, zarządzaniem mieszkaniowym zasobem Gminy oraz współpracą z przedsiębiorcami w zakresie ewidencji działalności gospodarczej.

 

Wydział Spraw Lokalowych

Kierownik Wydziału: Mariusz Rowiński

tel.: 74 84 49 311 wew. 64

pokój nr 207, II piętro Urzędu Miejskiego

Wydział Spraw Lokalowych zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Gminy, współpracy z innymi podmiotami w sprawie zapewnienia pomieszczeń tymczasowych, opracowywaniem projektów uchwał wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, prowadzenia spraw w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi, obsługą działalności gospodarczej, nadzorem nad sprzedażą napojów alkoholowych.

 

Wydział Utrzymania Miasta

Kierownik Wydziału: Iwona Malusiak-Suchorzewska

tel.: 74 84 49 311 wew. 57

pokój nr 209, II piętro Urzędu Miejskiego

Wydział Utrzymania Miasta zajmuje się nadzorem oraz realizacją zadań zapewniających utrzymanie czystości i porządku w Gminie, nadzorem nad działalnością cmentarzy komunalnych, zarządzaniem ruchem na gminnych drogach publicznych i wewnętrznych, prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem i warunkami technicznymi kanalizacji burzowej na terenie Gminy, prowadzeniem spraw związanych z dostawą energii elektrycznej i eksploatacją oświetlenia ulicznego, nadzoru nad utrzymaniem miejskich placów zabaw.

 

Wydział Ochrony Środowiska

Kierownik Wydziału: Karolina Beszterecha

tel.: 74 84 49 311 wew. 32

pokój nr 106, I piętro Urzędu Miejskiego

Wydział Ochrony Środowiska zajmuje się opracowywaniem i aktualizacją gminnego Programu ochrony środowiska, udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie, opiniowaniem wniosków lokalizacyjnych w zakresie ochrony środowiska, wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów a w przypadku ich samowolnego usunięcia wymierzaniem administracyjnych kar pieniężnych, tworzeniem i nadzorem nad utrzymywaniem terenów zielonych w obrębie miasta, nadzorowaniem realizacji zadań związanych z gospodarką leśną.

 

Wydział Promocji

Kierownik Wydziału: Joanna Ciba-Falkowska

tel.: 74 84 49 311 wew. 42

pokój nr 212, II piętro Urzędu Miejskiego

Wydział promocji zajmuje się koordynowaniem imprez artystycznych, kulturalnych i rozrywkowych organizowanych przez miejskie instytucje kultury, współpracy z organizacjami działającymi w sferze turystyki, promocji wydarzeń kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych i gospodarczych Miasta, podejmowanie i inicjowanie działań mających na celu upowszechnienie wiedzy o Boguszowie-Gorcach wśród mieszkańców Miasta i kraju, kreowania i realizowania polityki promocyjnej i informacyjnej Miasta oraz Urzędu Miejskiego, inicjowanie i koordynowanie spraw związanych z promocją zdrowia i profilaktyką zdrowotną

 

Wydział Budżetu i Finansów

Skarbnik Miasta: Edyta Wojtas-Wolska

tel. 74 8449 311, wew. 56

pokój nr 202, II piętro

Wydział Budżetu i Finansów realizuje różne funkcje, w tym opracowywanie budżetu, kontrola i nadzór nad wydatkami, prognozowanie finansów, zarządzanie rachunkowością, pobór podatków, rozliczenia i windykacja należności. 

 

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Kierownik wydziału: Arleta Greszta

tel. 74 8449 311, wew. 50

74 8449 490

pokój nr 102 - 103, I piętro

p.o. kierownik: Agnieszka Oldecka-Świetlik

tel. 74 8449 311, wew. 50

pokój nr 102-103, I piętro

Zastępca kierownika: Teresa Buła-Wojtanowska

tel. 74 8449 311, wew. 47

pokój nr 102-103, I piętro

 

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich zajmuje się rejestracją stanu cywilnego, wydawaniem dokumentów, obsługą klienta, zarządzaniem danymi osobowymi i innymi zadaniami związanymi z obywatelstwem i stanem cywilnym. 

 

Straż Miejska

Komendant Straży Miejskiej: Damian Janik

tel.: 74 844 92 93

74 844 93 11, wew. 25, 35

tel. komórkowy(patrol): 512 647 570

pokój nr 001, parter

W przypadku nieobecności funkcjonariuszy w siedzibie Straży Miejskiej, należy kontaktować się z Komisariatem Policji w Boguszowie – Gorcach pod numerami telefonów:

* 47 87 571 20

* 112

Straż Miejska jest umundurowaną formacją utworzoną w celu ochrony bezpieczeństwa i porządku poprzez podejmowanie czynności administracyjno-porządkowych określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych (miejskich) a w szczególności odpowiada za:

- Ochronę porządku w miejscach publicznych,
- Czuwanie nad porządkiem i kontrolą ruchu drogowego, w zakresie określonym, w przepisach o ruchu drogowym,
- Współdziałanie z właściwymi podmiotami i instytucjami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy przy usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
- Zabezpieczanie miejsc przestępstw, katastrof lub innych podobnych zdarzeń albo miejsc zagrożonych takimi zdarzeniami przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalanie, w miarę możliwości,  świadków zdarzenia,
- Ochronę obiektów komunalnych i użyteczności publicznej,
- Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
- Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania,
- Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń;