• Pic 1

Trasy biegowe i narciarskie

Trasa biegowa "Stasia"
długość pętli: 600m

Trasa rozpoczyna się pod górką Dzikowiec przy kolei linowej, z lewej strony stoku. Przystosowana jest do kroku łyżwowego. Biegnie duktem leśnym w kierunku Unisławia. Po około 250 metrach przechodzi w szeroki łagodny łuk lekko pod górę, by po kilkunastu metrach przejść w prostą. Kończy się przy stoku głównym kolei linowej.

Trasa biegowa "Rycerska"
długość pętli: 900m

Trasa rozpoczyna się powyżej wiaty turystycznej znajdującej się przy stoki kolei linowej Dzikowiec. Na trasie są dwa ślady narciarzy. Biegnie duktem leśnym w prawo lekko pod górkę w stronę sztolni rycerskiej. Przebiega przez mostek. Po około 350 metrach następuje skręt w prawo. Tutaj schodzi w dół. Następny zakręt w prawo i przez las, aż do jego skraju. Koniec trasy znajduję się kilkanaście metrów poniżej wiaty.

Trasa biegowa "Dzika"
długość pętli: 2000m

Najtrudniejsza trasa pełna podbiegów i zjazdów, wymagająca pewnych umiejętności technicznych. Na trasie założone są dwa ślady. W początkowej fazie biegnie po trasie "Rycerskiej" by po ostrym zakręcie i zjeździe odbić w lewo. Dalej biegnie duktem leśnym aż do szerokiej drogi leśnej. Kilkanaście metrów drogą i ostry skręt w prawo. Po kilkudziesięciu metrach dobiegamy do parkingu leśnego przy torach kolejowych. Tu co niektórzy biegacze mogą zakończyć trasę i wrócić pod Dzikowiec główną drogą. Dla wytrwałych do pokonania najtrudniejszy odcinek trasy. Stromy podbieg w prawo i dochodzimy do trasy "Rycerskiej". Ostry skręt w lewo, kilkadziesiąt metrów i ... koniec trasy poniżej wiaty turystycznej.

Trasa biegowa "Widokowa"
długość pętli ok. 40km

Trasa dla zaawansowanych i wytrwałych biegaczy. Początek pokrywa się z trasą "Dziką", następnie biegnie dalej podnóżem lasu aż do pięciu stawów w dzielnicy Stary Lesieniec. Przy Pięciu stawach w lewo do góry i przełęczą przy Małym Dzikowcu przechodzi na południowo - zachodnie zbocze Masywu Dzikowca w stronę Sokółki. Z Sokółki trasa prowadzi zboczem Wysokiej aż do zbocza Stachonia wraca pętlą na tą samą trasę. Powrót do podnóża Dzikowca przy kolei linowej "Góra Dzikowiec".

Trasy narciarskie biegowe

Stok

Stok umiejscowiony jest w pięknej, leśnej scenerii. W górnej części jest stromy, a nachylenie dochodzi do 58,89%. W środkowej części staje się bardziej łagodny, natomiast w dalszej wypłaszacza się.

• Długość trasy po stoku: 779,68 m;
  • Długość trasy w poziomie: 738,44 m;
  • Średnie nachylenie stoku: 29,89%;
  • Położenie stacji dolnej: 590 m n.p.m.;
  • Położenie stacji górnej: 812,30 m n.p.m.;
  • Różnica poziomów stacji górnej i dolnej: 221,30 m;

Trasa boczna zjazdowa

Trasa boczna zjazdowa Elżbieta o dł. ok. 1500 m jest trasą alternatywną do stoku, który jest stokiem trudnym przeznaczonym dla profesjonalnych narciarzy. Trasa ta jest łagodniejsza przez co nawet mniej zaawansowani mają szansę szkolić swoje umiejętności.

Dziś jest: Sobota 24 czerwca 2017, imieniny: Jana i Danuty

Unia Europejska Fundusze Rodzina 500+ Fundusze Europejskie Gminny Portal Mapowy Komunikacja Miejska Góra Dzikowiec Galeria Dzikowca Góra Dzikowiec Oferta Inwestycujna