Drodzy mieszkańcy,

w związku z wieloma pytaniami związanymi z funkcjonowaniem, w tym trudnym czasie, naszych placówek służby zdrowia poniżej udzielamy najważniejsze informacje.

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ „ZDROWIE” SP. Z O.O. funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Na czas trwania epidemii teleporady zostały rozszerzone na wszystkie dni tygodnia w godzinach pracy placówki. Funkcjonują dwa numery telefonu obsługiwane przez średni personel medyczny:

- 74 84 49 437

- 74 84 41 682

Wszyscy pacjenci wymagający porady lekarskiej, powtórki leków, wydania zaświadczenia, skierowania, itp. obsługiwani są na bieżąco po uprzednim kontakcie telefonicznym, w trakcie którego informowani są o sposobie załatwienia sprawy, oraz proszeni są o udzielenie wywiadu epidemiologicznego.

Pacjenci zgłaszający problemy zdrowotne konsultowani są bezpośrednio przez lekarza, który decyduje, czy wystarczająca jest teleporada czy konieczna będzie wizyta w przychodni. W przypadku, gdy lekarz jest zajęty pacjenci proszeni są o podanie numeru telefonu i lekarz oddzwania do nich w możliwie najkrótszym czasie. W trakcie teleporady pacjent otrzymuje wszystkie świadczenia tak jak podczas wizyty w przychodni.

Pacjenci, co do których zachodzi konieczność bezpośredniej wizyty w przychodni, umawiani są w odstępach czasowych z rozdziałem na pacjentów z objawami infekcji i pozostałymi chorobami.

Wizyty domowe realizowane są w uzasadnionych przypadkach po wcześniejszej konsultacji telefonicznej.

Zabiegi stałe (typu cewnikowanie, itp.) lub pilnie zlecone przez lekarza realizowane są normalnie.

Wizyty pielęgniarek środowiskowych i położnych ograniczone zostały do niezbędnego minimum, po uprzedniej konsultacji telefonicznej z lekarzem. Do niezbędnego minimum ograniczone zostały badania laboratoryjne. Na czas trwania epidemii wszystkie pobrania krwi, próbek moczu, itp., odbywają się w laboratorium przy ul. H. Sienkiewicza 4 w Boguszowie – Gorcach.

Zawieszone zostało funkcjonowanie Poradni Dzieci Zdrowych, także do odwołanie nie są realizowane szczepienia dzieci.

Zawieszone zostało udzielanie świadczeń planowanych z zakresu stomatologii. Funkcjonowanie Poradni Stomatologicznej ograniczone zostało do pomocy stomatologicznej w przypadkach nagłych oraz teleporad.

ZAKŁAD USŁUG MEDYCZNYCH Pawluk-Gawin Iwaszko-Rachwał S.C. wprowadził szereg procedur udzielania świadczeń medycznych w sposób bezpieczny dla pacjenta oraz personelu, to jest:

- udziela teleporad lekarskich: po wywiadzie epidemiologicznym przeprowadzonym przez pielęgniarkę, lekarz udziela porady, wypisuje elektronicznie recepty, ZLA, decyduje o zasadności osobistego badania w przychodni, kwalifikuje do wizyt domowych, niezbędnych zabiegów,

- planowane i konieczne zabiegi pielęgnacyjne i lekarskie są kontynuowane po uzgodnieniu telefonicznym z pacjentem,

- punkt zdrowych dzieci i szczepień, wg zaleceń GIS zawieszono do 17.04.2020,

- niezbędne badania laboratoryjne pobierane są we wskazanych punktach diagnostycznych,

- numery telefonów zgłoszone do NFZ: stacjonarny 74 84 49 250, komórkowy 699 827 528.

AM-MED PRZYCHODNIA informuje że:

1. Wizyty domowe odbywają się zgodnie ze wskazaniami medycznymi do odbycia takiej wizyty, w godzinach uzgodnionych z pacjentem, z zachowaniem wytycznych Krajowego Konsultanta ds Medycyny Rodzinnej odnośnie środków ochrony osobistej. Żadne zabiegi w ramach wizyt domowych nie zostały zawieszone.

2. Wszyscy pacjenci, w tym nowo zapisani, mają dostęp do TELEPORADY pod numerami telefonów 74 8440 461 , 662 065 408 ,574 263 036 w godzinach pracy PRAKTYKI tj 08:00-18:00.
Mogą w ramach teleporady uzyskać poradę lekarską, przedłużyć leki stałe, omówić zlecone wyniki badań, uzyskać zwolnienie lekarskie czy otrzymać skierowanie na zlecone przez lekarza badania dodatkowe. Mogą również za pomocą systemów teleinformatycznych dostarczać skany lub zdjęcia dokumentacji
_medycznej.

3. Zasady przyjęć pacjentów: Świadczeniodawca zapewnia dostępność do świadczeń: lekarza POZ, pielęgniarki POZ i położnej POZ w miejscu ich udzielania od poniedziałku do piątku, w godzinach pomiędzy 8.00 a 18.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Pacjenci są szeroko informowani o konieczności kontaktu telefonicznego w celu ustalenia możliwości wizyty w przychodni. Każdego pacjenta rejestracja informuje o możliwości uzyskania teleporady i takie porady udzielane są w pierwszej kolejności jak również przeprowadzana jest wstępna ankieta kwalifikacji w kierunku zakażenia COVID-19. W sytuacjach niezbędnych pacjent umawiany jest na konkretną godzinę do lekarza z zachowaniem odstępu czasowego który uniemożliwia bezpośredni kontakt pacjentów między sobą.

4. Stwierdzanie zgonu pacjenta odbywa się zgodnie z obwiązującymi przepisami, tj. art. 11 ust. 8
ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1473, z późn. zm.).

Zgon zgłaszany jest telefonicznie pod numerami telefonów 74 8440 461 , 662 065 408 w godzinach 08:00-18:00. W godzinach 18:00 -08:00 fakt zgonu pacjenta winien być zgłoszony do stacji Pogotowia Ratunkowego z telefonu stacjonarnego: 999/ z telefonu komórkowego: 112. Procedura i wyznaczenie osoby uprawnionej do stwierdzenia zgonu odbywa się zgodnie z w/w przepisami ustawy.